donderdag 16 juli 2009

tweede indrukken werk...mijn baas in de bak

Inmiddels ben ik alweer zo'n twee maandjes aan het werk als Finance Manager bij Shellharbours Workers'Club. Ik ben er wel al snel achter gekomen dat werken in een leidinggevende positie in Australie (en zeker als vrouw) toch heel anders is als in Nederland. Hier verwachten ze echt een soort manager die even allemaal vertelt hoe het een en ander hoort te gebeuren, waardoor de medewerkers ook een beetje passief zijn. Daarnaast is het een beetje veel korte termijn denken en dat is voor mij zeker een zware dobber. Breng dus ook regelmatig 'issues' ter sprake tijdens het management overleg over planmatig werken. Gelukkig zijn een aantal ideeen wel al heel enthousiast ontvangen door de Board of Directors (de nog hogere bazen) en mijn mede managers, dus ik denk dat ik nog wel even mag blijven. Hier kan ik zeker mijn ervaring gebruiken die ik heb opgedaan tijdens mijn werktijd bij Rabobank Connect. Ook het engels speelt soms parten aangezien ik het soms niet helemaal kan volgen, met name de 'social talk'. Maar gelukkig begrijpen ze wel als ik vaak vraag wat ze nu precies bedoelen. Gelukkig is het management team nu helemaal compleet met een nieuwe gaming manager, jawel ook een vrouw, dus nu compleet met 2 heren en 3 !! dames. Maar goed, inmiddels redelijk ingeburgerd en volgens mij beginnen ze ook een beetje aan mij te wennen?? Heb inmiddels ook bijna het hele menu uit het restaurant uitgeprobeerd, en de kleren gaan alweer een beetje strakker zitten.

Vandaag was wel een leuke actie. De General Manager, mijn baas dus, doet mee aan een charity actie, en laat zich, voor donaties, opsluiten in de gevangenis. Hij werd op zijn werk echt in de boeien geslagen en in een politie auto afgevoerd.
Dit is 'm dus......
De donaties waren om de 'bail' te betalen of om 'm er langer in te laten zitten. 'Helaas' hebben ze hem er na een uur alweer uitgelaten. Hij is zeker niet de slechtste baas, staat open voor kritiek en heeft enorm veel begrip voor het feit dat medewerkers een gezin hebben. Heel wat anders dan de verhalen die ik over bazen heb gehoord voordat ik naar Australie kwam.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten