woensdag 3 juni 2009

Op het moment regent het al bijna een week en komen we de deur nauwelijks uit, ook even geen sensationele uitstapjes. Erg ongewoon voor hier, maar de regen is zeer welkom voor de natuur. Hemelvaart en pinksteren kennen ze hier niet en dat betekent geen extra vrije dagen voor Margo. Komend weekend is dan wel een lang weekend omdat het maandag koninginnedag is (Queen Elisabeth van Engeland)
Ik heb inmiddels mijn eerste 5 certificaten van de SES binnen en ben nu doorgestroomd in de training voor general rescue. Het bevalt erg goed; elke dinsdag komen we bij elkaar en is er training of cursus(soms ook in het weekend). Totdat ik de general rescue achter de rug heb zal ik ook niet ingezet worden voor veldwerk. We zijn nu bezig met allerlei technieken voor touwen en knopen en takeltechnieken om slachtoffers te kunnen bergen in geval van ramp.
Als SES zijn wij hoofdverantwoordelijk in geval van overstroming en storm (en dat komt geregeld een keer voor), bovendien doet onze divisie alle verkeersongelukken en verticale reddingen in een straal van ongeveer 25 km.
Cursussen die ik dit jaar nog moet/wil doen zijn EHBO, rijbewijs voor 4WD en kleine vrachtwagens, kettingzaag en stormboot (om reddingen in snelstromend water te kunnen dien)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten